tinggalkan jejak anda di sini

How Old I am ^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

The Age Of MY Opened Dairy

Daisypath Happy Birthday tickers

















malam yang hening bertemankan sepi
dari pembaringan ku bangun berdiri..
langkahku atur ke kamar mandi
untuk membersihkan diri lantas mengadap Ilahi..
bertahajud itula rutin harianku,
bertasbih sambil berzikir
itulah lumrahku...

terduduk sepi merenung hiasan indah
indahnya ia di atas tikar sejadah yang menjadi tempatku bersujud..
ku bertimpuh sambil merenung...
merenung sayu ke tempatku bersujud..

kepala yang kian memberat membuatkan aku melentokkan kepalaku ke birai katil dengan dudukku masih setia di atas tikar sejadah..
teman setiaku dikala ku menangis dan ketawa, 
ku bawa kedalam dangkapan ku..
ku peluk erat dengan tangan kanan setia memegang butiran tasbih...

disaatku memeluk 'teman' setiaku iaitu quran di samping mataku terus merenung tempatku bersujud,
hatiku kian sayu....
kolam mataku kian dipenuhi air jernih...
menunggu saat untuk merembes ke pipi...
memikirkan betapa hinanya diriku ini sebagai hamba...
betapa aku dapat rasakan yang diriku begitu kerdil..
kerdil sekali dihadapanNya...



















Allahurabbi...
disaat airmata ini mengalir ke pipi,
betapa aku mengetahui betapa diriku bertuah
kerana sering hidup didalam belaian2 kasihMu..
betapa diriku bertuah dengan ujian2Mu yang telah membuatkan aku semakin kuat..
kuat menempuh segala onak dan duri..
Ya Rabb...
dengan sakit yang KAU berikan kepadaku,
pernah terlintas difikiranku kenapa aku di uji begini..??
namun,aku tahu diriku KAU cintai lantas persoalan di hatiku ini KAU jawab dengan ayat2 cintaMu..
terasa indah.. terasa bahagia.. terasa tenang...
YA RABBI..
ku merenung jauh lukiran kaabah...
terasa indah sekali..
ku menyentuh
terasa ingin sekali aku mendekati kaabah itu...
mengelilinginya sambil berzikir ke atasMu...
betapa aku sangat merindui itu ya RABB...
kurniakan la aku kesempatan itu.. kesempatan untukku melihat kiblat semua umat islam di atas muka bumi ini dari jarak yang dekat ya Allah...



















YA RABBI..
betapa disaat ku merenung kehinaanku sebagai hambaMu,
aku menemui segalanya..

aku menemui apa itu erti ketabahan
aku menemui apa itu erti kesabaran
aku menemui apa itu erti kecekalan
aku menemui apa itu erti kasih dan sayang
dan
aku menemui apa itu erti kehidupan...

disaat aku kesepian,
aku tahu KAU ada di sisiku..
disaat aku keseorangan,
aku tahu KAU sentiasa menemaniku,
disaat aku kedukaan,
aku tahu KAU menjadi teman yang setia bersamaku,
disaat aku kegembiraan,
aku tahu KAU juga bersamaku...

kini,
disaat diriku sedang meniti usia remaja,
disaat diriku menghitung hari mengira usia,
disaat diriku sedang memikirkan bila saatnya aku akan kembali ke pangkuanMu,
aku menyedari betapa aku perlu meneruskan kehidupan ini untuk mencari bekalan...
bekalan untuk ke alam sana...
alam yang kekal abadi...
alam yang menentukan keadaan hidupku sama ada bahagia ataupun sengsara...



xda apa yang dapat aku katakan...

betapa aku tahu indahnya hidup disebalik senyuman yang penuh rahsia...
rahsia diantara aku dan ENGKAU...
betapa indahnya hidup bertemankan airmata,
kerana airmata itu yang akan menghapus bara Mu,..
betapa indahnya hidup bertemankan ayat2Mu,
kerana ayat2 itula yang meyakinkan aku...
kebahagiaan didunia bukan satu taruhan bagiku tapi kebahagiaan di akhirat itula taruhannya sebagai balasan ke atas setiap langkahku didunia nie...

doaku...
semoga aku selalu didalan sinaran mahabbahNya...
semoga hidupku terus tenang dengan ayat2Nya dan nurNya yang AGUNG...
rahmati setiap langkahku ya RABB...

Ameeen.. Ameen..Ameen..

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...