tinggalkan jejak anda di sini

How Old I am ^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

The Age Of MY Opened Dairy

Daisypath Happy Birthday tickers
malam yang sepi bertemankan bunyian cengkering manghaburkan kedamaian bunyi. 
purnama menjelang di saat awan mendung berarak pergi. mungkinkah hujan x kan jadi untuk menurunkan rintiknya..?? jendela kamar ku kuak agar mampu ku mencari penghias  langit yang hitam.. mencari penghias malam yang membuatkan aku terfikir dan termenung buat seketika.. ku merenung

jauh,apakah akan berlaku pada keesokan hari pabila malam mula berlalu pergi..?? bila bersendirian di dalam kelam malam di saat yang lain masih lena dibuai mimpi2 indah mungkinnya hatiku berteka teki dan mungkin bermain dalam silang kata takdir azali yang x aku ketahui.. kenapa harus dia,dia, dan dia hadir..?? hadir membawa kekeliruan dan kegusaran di hatiku ini..kehadiran yang xpernah aku kehendakinya apakah lagi mencari..tidak pernah sama sekali terlintas di fikiranku untuk berbuat demikian... siapakah yang sebenarnya yang selama ni wujud di alam mimpi lantas menghulurkan tangan dan memimpinku untuk berjalan di atas jalan lurus dengan penuh tabah dan sabar,.???apakah benar dye orangny..???ataukah ia sekadar bayangan di antara 7 wajah yang telah Allah tetapkan hampir sama..?? namun memang x mampu ku halang pagi pastikan menjelmakan diri bila mentari mengamit pergi dan membawa sinaran pelangi indah.. kenapa hati yang sentiasa tenang ini harus di gugat begini..?? gundahnya hanya Dia yang tahu pabila dia,dia dan dia yang x pernah ku undang hadir mempamerkan diri.. bayangan sedih mula menjadi teman apabila diri mula kehilangan keyakinan yang pernah hadir sebelum ini dan mengharungi dugaan Ilahi ini.. sesungguhnya hanya DIA lebih tahu segalanya...


aku keliru,keliru bermain dengan teka teki ini... ntahkan mengapa.. kerana hadirnya mereka tanpa di undang dan menghaburkan segala kegusaran dan kekeliruan kedalam hati kecilku, aku semakin cuba menolak golongan yang  berlawanan jantina denganku jauh dari hidupku sehinggakan aku mula bertindak 'kejam' dengan melepaskan segala perasaan benci,marah dan geramku kepada seorang insan yang x pernah buat apa2 kesalahan pada diriku ini... betapa aku kejam kerana  tidak bertindak adil ke atas seorang hamba Allah.. kenapa mesti begini..?? kenapa aku mesti jadi begini..??? kenapa kesalahan segelintir yang lain hatiku menghukum kesemuanya...! Allahurabbi..


xpernah ku pinta untuk jadi begini.. aku hanya pinta hatiku terpelihara.. tak juga ku pinta untuk membenci golongan yang berlawanan jantina denganku kerna ku tahu apa padahnya.. namun.. aku tahu hidup itu akan sentiasa di uji.. mungkin ya hatiku mampu ku jaga tapi pasti akan hadirnya ujian demi ujian demi menguji tahap kkuatan hatiku untuk terus bertahan.. benarla kata orang apabila usia semakin menginjak dan terus menginjak yang paling diuji adalah hati.. hati diuji untuk melihat betapa ia mampu bertahan ataupun akan tewas di pertengah pendakian kew puncak ke bahagiaan yang di redhai Allah... hampir berminggu aku kekeliruan dan kegusaran.. ntah apa kah yang harus ku lakukan demi menghilangkan kegusaran ini...

soalanku padamu wahai anak adam,
adakah salah segala tindakanku..??? adakah salah seandainya aku menolak..???  kenapa mesti memusuhi aku sebegini rupa di atas langkahku yang telah ku pilih..??? betapa hatiku akan menjadi gusar tatkala aku mengetahui ada yang cuba memusuhiku dan membenciku di atas langkahku.. tahukan kalian kenapa aku bertindak begini,..??? tahukah kalian..??? semestinya xkan..?? seandainya kalian tahu,kalian xkan memperlakukan aku begini...! kalian pastinya akan menerima dengan hati yang penuh redha.. adakah kalian yakin dengan janji2 ILAHI.. kalau kalian kata ya bermakne kalian bohong..! kalian menipu diri kalian sendiri sebenarnya.. hanya bicara kalian sahaja yang memberitahu kalian percaya dengan janji Ilahi tapi hakikat sebenar perbuatan kalian tidak menggambarkan yang kalian percaya dengan janji ILAHI..! kenapa kalian sengaja ingin mengugat ketenangan ini,.. satu persatu yang kalian timbulkan..
telahku pertegaskan di antara dua kasih di antara cinta kalian dengan cinta yang ESA,cintaNya yangku pilih sejak azali lagi.. ! kerana dengan mendapat cinta yang ESA,segalanya akan ku perolehi selepas itu..! kenapa x kalian jugak memilih cinta yang ESA..???!


tahukah kalian dengan perbuatan kalian aku semakin takut dengan kalian,..?? tahukah kalian dengan tingkah kalian,kalian membuatkan perasaan fobiaku pada golongan kalian semakin bertambah tebal..! tahukah kalian..???  di saat aku cuba mengawal perasaan takutku pada golongan kalian,kalian hadir menambahkan lagi perasaan takut itu sendiri... 



Allahurabbi..
syukur kepadaNya kerana telah mendengar segala rintihan hatiku...
hatiku didalam kekeliruan Dia hadirkan seorang insan yang cukup memahami keadaanku iaitu kakak iparku... selepasku mengadu padaNya,hati ku digerak oleyhNya untuk mengadu kepada kakak iparku..sesungguhnya aku memang seorang pendengar yang setia tapi x ditakdirkan untukku menjadi seorang pencerita yang baik kerna sejakku kecil,aku lebih memilih untuk menyimpannya sendiri kerna dari dulu aku khuatir sekali seandainya setiap curahan maslahku pada orang len akan membebankan orang itu sendiri tetapi untuk kali nie hatiku sangat tergerak untuk berkngsi lantaran diri yang sudah tidak mampu untuk menyimpannya sendiri lagi... disaat berdua,aku xtahu bagaimana ingin ku susun bicara.. kak ipar di sebelah menanti dengan penuh kesabaran menanti butir bicara yang akan keluar dari bibirku.. lama ku termenung.. ntah xtahu bagaimana harus ku luahkan kerana keadaan diri yang biasa memendam sesuatu membuatkan aku sukar untuk meluahkan apa yang tersurat di hati... akhirnya selepas lama ku mendiamkan diri,aku mula menyusun bicara untuk mencurahkan segalanya yang selama ini ku pendam sendiri kepada kakak iparku.. tidak dapat aku nafikan kerana kegusaran di hati,airmataku mudah sekali untuk menitis ke pipi di saat meluahkan kepadanya.. air mata di seka lembut oleyh kak iparku.. diriku dipeluk bagi menenangkan hati yang gundah kerana perkara yang

sering dielakkan.. x aku lupakan untuk memberitahu kepada kak iparku bahawa aku telah pun bertindak melepaskan segala amarah,benci dan geramku kepada insan yang x bersalah.. dan jugak turutku selitkan tentang 'mimpi' yang sering hadir bersama persoalan di dalam lenaku..

di saat tangisanku mula reda,kak ipar mula menyusun bicara.. bicara yang membuatkan hatiku secara perlahan mula kembali tenang,bicara yang membuatkan aku mula meneroka ke alam pemikiran sekali lagi...
kata2 kak iparku cukup bermakna dan sangat bernas sekali.. segala nasihatnya dapat ku serap ke minda ku dengan tenang tanpa mampu di tepis dan di buang.. sebaliknya terus ke minda untuk di analisis.. 
kak iparku memberiku butir bicara yang sangat meyakinkan.. dan ada dye menyembut seandainya benar mimpi itu petunjuk dari ILAHI,akan ada petunjuk2 yang lain akan menyusul selepas ini... persoalan yang Dia hadirkan melalui mimpi pasti akan diberi jawapan secara perlahan lahan tanpa kita sedari.. bila semua persoalan telah terjawab,masa tu akan kita fikir kembali petunjuk demi petunjuk yang kita perolehi.. 
dan sebelum pembincangan diantara kami berakhir kak ipar sempat berpesan kepadaku agar memohon maaf kepada hamba Allah yang telah ku zaliminya... sebelum diriku di tinggalkan sendirian,kakak  iparku sekali lagi memelukku mungkin ingin memberi semangat pada diriku yang sedang sarat dengan kegusaran...


kembali bersendirian membuatkan aku kembali berfikir,aku harus kembali tenang.. tenang dan tenang.. jangan di biarkan emosi mempengaruhi ketenangan.. walau apapun yang terjadi ana berikrar pada diri sendiri ana akan tampil tenang..! waima hati yang sedang gundah gulana sekali pun,ana akan cuba untuk tenang.. segala apa yang akan berlaku ana serahkan segalanya pada Dia kerna sesungguhnya Dia lebih tahu..!



ucapanku untuk hamba Allah yang telah ku kasari,bicara ini untukmu:


"demi Allah ku mohon seribu kemaafan pada dirimu ke atas segala kekasaran yang telah ku lepaskan padamu... kerana tidak tahan dengan apa yang telah terbuku lama di hati,kamu yang menjadi mangsanya.. mungkin kerana kelembutanmu yang sukar untuk marah dan gemar tersenyum membuatkan aku begitu mudah untuk melepaskan segalanya padamu..mungkin tanpaku sedarinya,aku telah pun mengambik kesempatan di atas kelembutan mu.. demi Allah,aku tidak sengaja melakukannya.. demi Allah,ku mohon seribu kemaafan darimu.. sahabat sepertimu mungkin satu dalam seribu.. terima kasih sangat2 kerana hadir sebagai sahabat yang cukup baik.. sesungguhnya aku sangat menghargai dirimu sebagai sahabat kerana tidak pernah menyimpan sebarang dendam atau amarah di atas segala bicaraku yang mungkin sedikit sebanyak telah melukakan hatimu tanpaku sedari.. demi Allah,maaf sangat2... demi Allah,ku berharap persahabatan ini terus kekal berpanjangan di atas landasanNya... semoga Allah merahmatimu slalu dan tegurlah aku seandainya aku berbuat sesuatu yang salah... ukhuwah ini sangatku hargai..syukron.."

demi Allah.. tidak pernahku pinta segalanya.. 
di antara dua kasih..
antara cinta manusia dan cinta Ilahi,
cinta Ilahi adalah pilihanku sejak azali..
kerna dengan cinta itu ku perolehi segalanya...
kebahagiaan yang xkan pernah di miliki tanpa hadirnya cinta Dia...

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...