tinggalkan jejak anda di sini

How Old I am ^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

The Age Of MY Opened Dairy

Daisypath Happy Birthday tickers


assalamualaikum w.b.t
salam pertemuan setelah lama diam dan terus menyepi..
sama2 menghulurkan salam buat junjungan besar s.a.w.
selawat untuk baginda nabi muhamad s.a.w.

assalamualaika ya rasulullah..
assalamualaika ya nabiyallah..
assalamualaika ya habiballah...

lama kanvas electronic ini dibiarkan menyepi...
diam seribu bahasa.. tanpa ada sebarang perkhabaran yang jelas bagaimanakah keadaan diriku saat ini..
cukupla hanya saya yang tahu... Alhamdulillah...

setelah empat tahun, akhirnya Allah pertemukan seseorang yang boleh berkongsi rasa dengan saya, berkongsi kesakitan yang sama, berkongsi perasaan, berkongsi kesedihan, berkongsi kepahitan, berkongsi segala-galanya...

dia....
seorang wanita yang berumur pertengahan 20-an..
seorang yang berpangkat kakak dengan saya..
seorang isteri kepada seorang hamba Allah...
seorang yang sangat supportive bagi saya...
seorang yang boleh memahami saya hundred percent...

dia...
seorang yang mempunyai keadaan yang sama dengan saya...
seorang yang bilamana saya katakan sesuatu, dia boleh rasa apa yang saya  dengan meletakkan posisinya pada diri saya...

saya bersyukur dipertemukan dengannya...
walaupun berbeza negara, namun bahasa pengantara kami tetap melayu!
alah... singapore je pun ^_^...
bila2 sihat sikit, ada duit sikit.. bolehla berziarah ke sana.. in shaa Allah...

pernah sampai tahap saya rasa tak sape mampu faham keadaan saya yang sebenarnya...
yela, persepsi manusia nie lain2..
ada yang dah tahu saya nie sakit cegini, maunya tambah lagi saya nya emosi and stress... itu i betul2 xboleh nak faham... ^^'

sepanjang perhubungan kami, banyak yang dah kami kongsikan sekali.. bersama2...
and you know what!! nak cakap kenapa dia dan saya boleh sama2 rasa keadaan masing2, sebab situasi kami tak jauh beza.. apa yang saya rasa, dia pun pernah rasa...

tapi this akak memang supportive sangat.. tak lekang berkongsi ilmu dengan saya... 
bukan tu je, mak this akak juga turut sama memberikaan sokongan pada saya.. Alhamdulillah.. like my mom! <3

antara perkara yang kami cuba kenal pasti adalah.. perkara2 yang kami nak pastikan ianya berpunca dari diri kami yang sebenarnya atau caused of the disease and drug..
the final result, okeeeey... all caused the disease.. hihi

first... emotion..
we shared each other... kak yan tanya sama ada saya mudah emo tak..?? mudah tak nak mengamuk..???
frankly i said.. bukan mengamuk,tapi bab nak naik angin nie, cepat je nak berlaku bila orang duk push me.. paksa2... panik tak tentu pasal.. i been serabut.. that it is the reason why i akan mudah naik angin.. ada yang bernasib malang, dapatlah merasa kemarahan saya.. yang ok sikit, saya akan diam dan terus diam.. xnak melayan.. wei... jawapannya, memang orang yang kena hadap tu terluka dan makan hatila.. heeeee...
bukan tu je, hati nie sensitve yang teramat sangat.. mudah je nak sedih.. mudah je nak nangis.. tengok tv, cite entah pape pun i boleh nangis... ya rabbi.. parah..! bazir air mata.. entohla.. emosi masih xboleh nak stabil..

kalau dulu saya jenis yang susah sangat nak marah, nak terasa, nak nangis sebab habit yang suka gelak dan senyum.. sekarang dah jadi sebaliknya...! i miss my old me..!!!
xdelah banyak airmata yang membazir.. xdelah nak serabut.. xdelah rasa nak emo je...

then, pernah.. seriously pernah.. masa tu saya jalan sorang2.. very slow.. sebab yela.. cara saya berjalankan masalah sikit.. masa tu crowd... there is someone yang langgar saya.. then saya hampir jatuh disebabkan accident tu.. but, Allah haantar seseorang untuk tarik tangan saya ketika tu.. kalau tak, memang berjahit dahi saya.. sebab ketika saya hampir jatuh, kat situ ada papan tanda besi "larangan letak kasut".. 
disebabkan terlalu terkejut, suddenly i was scold her.. with said 

"dah nampak kan saya jalan slow, yang langgar saya lagi kenapa..?? jalan nie besarlah..!"

the girl cuak... pompuan pakai purdah nie naik angin.. hadoi... wei.. fikir2 balik macam lawak je accident tu.. x pernah2 nak naik angin dekat public, tapi disebabkan terlalu terkejut, cuak and entah apa lagi perasaan ketika tu, spontanly i dah marah the girl.. just abit think, apalah orang2 yang tengok ketika tu fikir agaknya.. biasalah.. bila berpurdah nie, ' we are perfect and cannot do any mistakes..." yew...

but i don't care...! i share with kak yan.. haha.. by the way, kak yan ever through the accident too.. mengamuk dekat public.. emosi xboleh nak control.. we share, we laugh together.. how so funny we are..  buat malu je..
kak yan cakap peoples can't understand us.. they might thought the bad think about us based on the accident, but the fact they are never knows..! the sources kami nak angin tu people xtahu.. just we.. 

so, kak yan had told me that the conclusion that is, unstable emotion, mudah angin, nangis tak tentu pasal, nak marah2 xtentu pasal.. it is caused of the disease! not come from our self..

then, tular kak yan cakap... manusia nak faham the true colour of our condition nie bukan mudah..
kalau x betul2 faham, and x pandai nak handle kami, memangla makaan hati berulam jantung!...

bukan tu je, dengan cuaca sekarang.. kami juga berkongsi keadaan yg sama.. penat..! walaupun tido malam!.. bila nak tido, we can't close the eye! but when we need to get up, we hard to open the eye.. hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..

penerimaan peoples... well.. she and i having the same experiences...
the experiennces had made us being more secretive.. lebih suka simpan sorang2 dari berkongsi cause, bagi kami kalau cite dekat people pun tak boleh nak faham pun..
but for kak yan, alhamdulillah.. Allah gave her the best husband ever!.. suami kak yan Alhamdulillah.. faham the disease well.. apa2 yang kak yan buat, husband dy tak ambik hati pun and tak sama naik ketika kak yan beremosi..
it is good! sebab people yg faham macam niela orang macam kami perlukan..
kalau kami dikelilingi orang sama naik dengan kami... contohnya, kami dah jenis mudah nak emo.. nak angin, nak menangis tak tentu pasal disebabkan pengaruh disease tu, dah antum yang sekeliling kami yang kami harapkan boleh faham kami boleh sama naik dengan kami dah kenape..???
itu yang kami tak faham..

dah tahu kami nie xsihat, cubalah jangan sama naik dengan kami.. kami marah, awak terasa terluka.. kami menangis, awak buat entah pape je... kami menyepi atau lain2 awak rasa entah pape jugak... atee cane..??? pleasela.. kami akan rasa macam2 bad thinkingla.. kami akan jadi lebih berahsia kalau awak2 pun sama naik dengan kami..
kami tak sama macam awak2 yang sihat2...
kehidupan kami lebih kepada emosi.. walaupun kami dah cuba kawal.. dah cuba tenangkan dengan segala amalan.. dah jenuh fikir dan sentiasa muhasabah apa punca nie..  but then, yela Allah nak uji mungkin untuk orang sekeliling kami...
we will prefer to pretend to be nothing and to be always fine!...
seriously, people like us really needs peoples yang boleh faham keadaan kami, faham perasaan kami, dengan baik tanpa terbawak2 their emosi too within handle ourselve...
so cane tu..???

hey you!!
if you want to be my friend, please make sure that u are ready to confront with my unstable emotion...
you get ready to see i will get mad anytime, anywhere... you must get ready to see my cheap of tears.. get ready to see my bad mood... get ready to see my silent mood... get ready to see my fatigue everytimes..  before you decide to be my friend, make sure u have hati yang kental.. hehe.. 

by the way!.. actually bila kami fikir balik ketidakstabilan emosi kami yang entah pape..yang tak kira waktu and tempat tu, we story we laugh.. but bak kata kak yan, it all are not funny exactly..tapi bila story2, kami gelak je.. ntah pape je la kami punyer live rules nie.... confuse jap...

but, saya betul2 bersyukur dipertemukan dengan kak yan...
dan ibunya.. just like my mom.. yang faham apa yang puteri dia nie boleh buat and apa yang xboleh...

kehidupan akan datang jauh lagi.. so,  moh terus kedepan le ye kite... ^_^

give us ur support...
mekaseh...

salam sayang....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...