tinggalkan jejak anda di sini

How Old I am ^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

The Age Of MY Opened Dairy

Daisypath Happy Birthday tickers

Bismillahirahmanirahim...

BAIK-BAIK SAYANG, AKU SENTIASA MENANTIMU...

ok.. nie bukan hazirah punya ayat jiwang ok.. no jiwang2.. jiwang hazirah only for my hubby...^_^
he3

ok.. today i wanna share something with u all.. this 1 request from 1 guy.. hope this post can help him as well.. sama2 kita doakan ek..^_^

actually, pemuda nie dah lama inbox hazirah dekat fb sebenarnya.. p hazirah tak pernah balas.. tulah.. siapa suruh hantar 

"salam ukhuwah fillah.."

kan dah tak layan.. attention please..! nak cakap nie sikit i'm only approve 'salam ukhuwah' from girls ok.. from guys, never approve..!^_^ harap faham.. hazirah muslimah, dosa abah lagi duk tanggung, so hazirah tak nak menambahkan beban abah menampung dosa2 yang hazirah buat..
sepanjang hazirah sakit pun, abah dah banyak terbeban(tu secara real yang boleh nampak dengan mata kasar, yang tak boleh nampak macam mana pula..??)

after 3 weeks kot tak silap hazirah, pemuda ini memperkenalkan dirinya secara sekilas dan memohon pertolongan hazirah agar publish kan apa yang dia nak kongsi dengan hazirah..
ok.. hazirah bersetuju dan di sini hazirah ceritakan balik.. hazirah edit jadi versi hazirah ok..he3^_^

pemuda yang ingin namanya di rahsiakan memberitahu umurnya 25 tahun.. sudah bekerja dan telahpun bertunang dengan seorang muslimah yang agak solehah(he said)...
katanya, dia tahu kewujudan blog hazirah dari tunangnya.. kata dia, tunangnya yang berusia 22 tahun dan sedang belajar di sebuah Universiti tempatan itu sangat meminati penulisan hazirah(syukron kak...!he3).. pelajar ijazah bioteknology tak silap hazirah..

ok..teruskan lagi...
jika diikutkan mereka sepatutnya berkahwin dalam masa yang terdekat nie tapi, disebabkan masalah kesihatan yang di alami oleh tunangnya, perkahwinan mereka terpaksa di tunda..

ok.. the story beginning---->




pemuda itu membenarkan hazirah mention nama tunangnya di sini agar tunangnya tahu betapa dia sangat mengharapkan perhubungan mereka kekal hingga ke jinjang pelamin...

kak diana.. hazirah muda ok.. so i called her as 'kak' ok..???^_^he3
kata pemuda ikhlas itu, kak diana sakit secara mendadak... sebelum ini, kak diana merupakan seorang yang agak ceria, mudah di ajak berbincang dan banyak lagi.. keperibadian kak diana telah menyebabkan pemuda ini tertarik untuk memperisterikannya.. lantaran itu, seorang ustaz dari U kak diana sendiri di gunakan bagi merisik status kak diana either dah berpunya ataupun belum..

kata pemuda ini lagi, buku tulisan kak Fatimah Syarha membimbingnya bagaimana nak sunting seorang wanita solehah secara berhikmah dan penuh bermaruah..
dia fallen in love dengan kak diana bila melihat ketulusan kak diana melayani orang2 tua di sebuah rumah sinar harapan dengan penuh sabar dan kasih sayang(like wanna know u kak diana..^_^)

kak diana mungkin tak menyedari dirinya telah diperhatikan..
pemuda itu pulang dan beristikharah, dan Alhamdulillah.. hatinya tenang untuk menyuntting kak diana.. hasrat itu di sampaikan kepada mak ayah.. dan mak ayah pemuda itu dengan berbesar hati pergi merisik.. dan Alhamdulillah.. even kak diana tidak mengenali pemuda itu, dia menerima dengan hati yang ikhlas.. sekeping gambar milik pemuda itu di serahkan kepada keluarga kak diana..

dalam tempoh bertunang, tak sekali mereka berhubungan... segalanya cuba di dasari atas nama agama dan redha Allah.. sepanjang bertunang, semuanya berjalan dengan aman tanpa sebarang dugaan.. namun setelah enam bulan bertunang, dan lagi dua bulan mereka akan berkahwin, kak diana sakit teruk secara mengejut..

akak sayang, mungkin akak terkejut dengan diri yang tiba2 sakit..
setahu hazirah, penyakit akak boleh cure.. dan akak boleh mengandung.. 
akak tak boleh jadikan sakit akak sebagai penghalang perkahwinan akak.. tunang akak sangat ikhlas.. hazirah baca inbox dia pun, hazirah dapat rasa dia menulis dengan hati.. hazirah pun rasa sebak bila membacanya..

akak, berikan sedikit ruang untuk dia..
akak, at least akak punya disease still leh cured dengan pemindahan organ.. dan tunang akak dah berdaftar untuk menjadi penderma buah pinggang untuk akak..
bukaklah sedikit ruang untuknya..

hazirah tahu, akak juga ada feeling dengan tunang akak kan..???
akak, keep strong...!
hazirah juga melalui situasi yang sama dengan akak.. tapi, akak doktor masih bagi harapan untuk cured kan..??? hazirah..??(tengah eleng nie tau kak)... doktor langsung tak bagi apa2 harapan yang hazirah boleh sembuh sebaliknya hazirah di beri kata2 semangat agar terus kuat untuk teruskan hidup selagi hazirah mampu.. penyakit hazirah, 'makan' diri hazirah dalam diam.. tanpa hazirah sedar..

tapi hazirah tak pernah putus semangat untuk teruskan hidup.. even doktor kata maybe hazirah tak boleh pregnant, itu hanya minority jew.. hidup pun doktor kata sekitar 5 tahun jewp.. tpi hazirah yakin dengan Allah... insyaAllah jika Allah menghendaki pasti ada rezkinya kelak..^_^ dan pasti hazirah boleh hidup lebih dari tempoh tu kalau Allah menghendakinya..

akak, berikan sedikit ruang untuk tunang akak membahagiakan akak..
usah di putuskan tali pertunangan di antara kalian hanya kerana doktor mengesahkan akak mengalami kerosakan buah pinggang untuk kedua2 belah...

akak..! u could be cure..! 
si dia sanggup berkorban untuk akak.. (nie bukan persuade untuk bercinta ok...^_^)
kak diana terimalah dia kembali.. kesian dia.. hazirah tahu akak baca apa yang hazirah tulis nie... 
insyaAllah.. akak akan kembali boleh hidup macam biasa bila menjalani pemindahan buah pinggang tu nanti.. akak boleh untuk mengandung.. haish.. sapa cakap pesakit buah pinggang tak boleh mengandung nie..??

haa.. nie hazirah kongsi satu gambar.. insan yang guide hazirah dengan kata2 semangat.. dia jugak pesakit yang mengidap penyakit yang sama dengan hazirah jugak bekas pesakit buah pinggang.. sekarang dia hidup dengan buah pinggang yang di dermakan oleh suaminya jew.. nie dia kak NORFARADINA GHAFAR.. keluarga sakinah..!

nielah dia.. Pengidap Multiple Sclerosis macam hazirah.. kak fara.. dia juga bekas pengidap buah pinggang
dan kini dia hidup dengan buah pinggang suami dia.. see.. 2 in 1(MS n KIDNEY), MS lam doktor cakap xboleh pregnant tapi kak fara buktikan pengidap MS bukan mejo tak boleh mengandung...^_^


kak diana, hazirah nak cakap nie, tunang akak sangat berharap akak membuka sedikit ruang untuk dia.. akak cuba berlapang dada ya.. istikharah.. dan jika tenang, terimalah si dia kembali.. teruskan pertunangan kalian sehingga berkahwin...
hazirah yakin kalian boleh bahagia.. boleh ada anak... ^_^..

akak, Allah ada bersama kita.. jangan lemah semangat macam nie.. kalau akak lemah semangat, makin cepatlah badan akak jadi makin lemah.. our spirit mempengaruhi keadaan kita tau kak.. kuat semangat..! Allah tak suka orang yang mudah give up tau kak..

buat bakal imam ku "kalau ustaz bagi ana mahar nie pun ana sanggup dan sangat berbesar hati sebab ana di ambil
kerana agama.. bukan kerana rupa dan juga harta.."(demand jewp nih.. calon xdep agi..he)


kita bertuah sebenarnya kak.. sebab Allah bagi kita HADIAH nie.. x semua dapat HADIAH macam yang kita dapat.. HADIAH nie tanda DIA sayang kita.. tanda DIA cinta kita.. DIA jentik kita sikit je kak sebab nak tengok kita tabah ke tak.. nak tengok kita sabar tak kak..^_^
mengadulah padaNYA andai tak tertanggung..

kuat semangat ye kak NOR DIANA AMIRAH...
tunang akak tetap setia menanti akak.. jika akak mengizinkan, buah pinggang dia akan ada di dalam badan akak..^_^
approve ye kak...^_^

the end...

dikesempatan ini,hazirah nak ucapkan mabruk alaika kepada sahabiah hazirah yang hazirah cite tentang the TWINS tu, alhamdulillah... dia di sahkan mengandung anak ke dua.. juz new one month.. katanya anaknya kali nie akan lahir faslun soifi(musim panas) sebab si kembar dan lahir faslun syita'i(musim sejuk).. mabruk alaik..! murahnya rezeki...!^_^

lau tak nak, bagi dekat yus ok..he3

salam sayang....

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...