tinggalkan jejak anda di sini

How Old I am ^_^

Daisypath Happy Birthday tickers

The Age Of MY Opened Dairy

Daisypath Happy Birthday tickers
Bismillahirahmanirahim...


Alhamdulillah.. setelah banyak mesej yang masuk dekat inbox fb, hari ini baru berkesempatan untuk menulis lagi..



sakit itu amanah dari Allah..


maag ye semua readers hazirah yang setia..

hazirah kesuntukkan masa untuk persediaan peperiksaan penting tak lama lagi... masa hazirah ada terlalu terhad.. ulang alik ke hospital dah memakan masa sehari.. bila dah seharian dekat hospital, confirm2 hazirah tak ada waktu untuk belajar apatah lagi untuk menulis.. 
tapi, walau apa pun, hazirah akan tetap menulis bila ada keterluangan waktu seperti sekarang..


melihatkan waktu masih awal untuk bersiap-siap ke kelas, kesempatan ini hazirah ambil untuk menulis lagi..


Allah permudahkan jalan hazirah..
apa maksudnya..???
hazirah ingin berkongsi cerita dengan semua readers hazirah..


ada yang bertanya kepada hazirah, apakah penyakit hazirah yang sebenar..
it's too hard to say dear.. doktor2 hazirah masih belum declare apakah penyakit hazirah.. banyak yang suspected.. the latest one is my doctor suspected that i got tibi spine.. but my eye shows them the one of simptons for MULTIPLE SCLEROSIS .. so curious right..???


hazirah pun naik pening..
semalam hazirah terpaksa 'ponteng' lagi kelas sebab hazirah terpaksa menjalani 'mentoux test".. 
Ya ALLAH... sakitnya..! suntik tanpa bius siapa tak sakitkan..???
rasa macam nak menjerit.. berkerut dahi hazirah menahan sakit.. nak buat macam manakan.. tu cara untuk buat ujian tu..


20 jun, hazirah berjumpa dengan pakar oftomologi(pakar mata).. hazirah langsung tak sangka rupa-rupanya kadar pengelihatan hazirah tak normal dan sangat terbatas.. tak seperti insan normal.. doktor kata mata hazirah kelihatan 'blur'.. 11 julai hazirah perlu kembali jumpa doktor mata..


kata doktor ilham(pakar oftomologi), pakar neuro hazirah refer hazirah ke oftomologi untuk memastikan hazirah mempunyai simptons MS pada mata tak.. sekali pemeriksaan,doktor kata tak dapat dikesan tapi dua kali check up, terus nampak tak normal..
hazirah kini di bawah pengawasan 4 orang pakar mata, 2 neuro dan seorang pakar perubatan klinikal..


mereka mengalami masalah apabila MRI yang dilakukan totally normal sedangkan hakikat simptons yang hazirah alami adalah penyakit MS.. banyak ujian yang akan hazirah jalani kembali termasuk MRI(jika perlu jika ujian yang akan dijalani lepas nie tak dapat kesan apa2,MRI akan di lakukan sekali lagi)..


kata doktor faridah, mungkin result lama mempunyai kesilapan memandangkan ia dah lama.. mungkin ketika itu tidak terlihat dengan jelas.. seperti yang berlaku pada mata hazirah..


Alhamdulillah.. hazirah seronok sangat-sangat.. doktor-doktor yang merawat hazirah sekarang semuanya baik-baik dan mesra dengan hazirah.. doktor-doktor perempuan suka pegang tangan dan gosok bahu hazirah..! terasa kemesraan mereka.. hu3.. hazirah juga syukur sebab hazirah tak perlu jumpa doktor orthopedik yang garang lagi sebab kata doktor, hazirah tak punya masalah tulang.. cuma melibatkan saraf optik, saraf tunjang dan spinal cord..


if i get positive as MS patient, i'll hard to talk.. also walk.. but it' s not make me be weak but it's make me be so strong..!
the disease is incureable..!
secara tak langsung, hospital kini menjadi second house hazirah...he3


kadang2 hati sedikit gelisah dengan semua informasi tentang penyakit nie, namun setelah bermuhasabah, hazirah pasrah dan menerima saja... ada kenikmatannya nanti..! percayalah..


lihatlah sekarang, hazirah dapat semua doktor-doktor yang memahami keadaan hazirah.. dan baru hazirah mengerti kenapa hazirah dikelilingi sahabiah2 yang menceburi diri mereka dalam bidang perubatan..
especially one is kak SYARIFAH SYAEIRAH..!
the one is always on my side n give me her support.. Always update about my health by second to second..

dear my readers,
hazirah terpaksa tamatkan penulisan untuk kali nie di sini saja..
hazirah juga ingin maklumkan kepada semua readers hazirah, mungkin blog hazirah akan 'berehat' untuk tempoh yang panjang lepas nie sebab hazirah perlukan komitmen yang tinggi untuk pelajaran hazirah.. insyaALlah.. jika ada keizinan hazirah akan update lagi tapi jika ada halangan, mungkin bulan disember nanti hazirah akan kembali menulis..


salam sayang buat semua..!
inni uhibbuka lillah jiddan.>!

2 comments:

Awau said...

Hanyalah sekadar musafir lalu,
hairan,ukhti mampu menulis dan memberikan sedikit nasihat walaupun dibebani kesakitan dan kepayahan peperiksaan yg makin dekat.
Hanya Allah yg mampu membalas.

Ummu Furqan said...

ALhamdulillah.. sakit bukanlah satu penghalangkan..??? maka kuatlah dalam setiap perjuangan.. syukron kerana membaca setiap baris bicara dari ana.. <3

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...